lördag 14 november 2009

Full fart frammåt!

Date visar stilstudie i fikapose!

Morgonen började verkligen på topp.
Efter att avslutat frukosten och klockan börjar närma sig åtta slänger jag min in i 240:n, lyfter blicken mot strängnäs. Efter någon mil bakom ratten väcks jag ur mitt dagdrömmande och fjolårs vinnarna Larz Kristers ljuder i bilstereon, ökar automatiskt volymen och känner hur dansbandskänslan kommer över mig. Slänger iväg ett SMS till Ann och Jossan som sitter i en bil någon stans utanför Stockholm

"Larz Kristers - P4 - vilken start! :)"



Instrumenten finns uppstälda.


Väl framme ser jag Torgny Melins och Date:s bussar uppställda på parkeringen. Banden som skall försvara titeln ikväll.


Torgny Melins och Date



Grabbarna boys glider in mot arenan


Bukningen börjar ta form





Det är nästan 800grader på scenen under repititionerna.. ;)




Backstage är det full fokus!


Nu är det till att fixa med det sista.
Det skall bli kul att möta Er alla ikväll - och till Er där hemma, lägg på Dansbandskampen skivan, ta en eftermiddags fika, laga en god middag, samla grammarna i tv-soffan och ha kaffet klart till kl. 20.00. SVT1.

Glöm inte att klicka in på svt.se/dansbandkampen

Hälsningar
Praktikanten

1 kommentar: